söndag 25 mars 2012

Summering av helgen.

Placeringsmatchen mot Skogås gällde om vi skulle sluta 7a eller 8a i SM.

Det här var en match där vi lät alla spelare få komma in på banan och känna på det. I första halvlek är vi inte alls med och ligger under med 16-10 i halvlek. I andra krigar vi lite bättre och får då även bättre utdelning. Vi kommer igen lite, men slutresultatet blir 25-21 till Skogås.

Tjejerna slutar alltså på åttonde plats i SM. Med lite perspektiv kan man ju tänka att det inte är fy skam att vara bland de åtta bästa lagen i hela Sverige. Göksten vinner tillslut hela SM och skillnaden mellan oss är inte mycket.

Det är klart att tjejerna är besvikna, då de känner att de underpresterat. Det kan jag hålla med om, men man ska komma ihåg att det är stor press som vilat på deras axlar, vilket kanske inte är helt lätt att hantera när man är 14-15 år. Men det jag personligen kan tycka är synd, är att tjejerna inte fått visa upp för resten av Sverige hur fantastiskt duktiga de egentligen är.

När vi snackade med tjejerna efteråt nämnde de att "hjärtat tog över hjärnan". Det tycker jag är precis det som de har handlat om den här helgen. De har velat prestera så himla mycket, men hjärnan har inte alls hängt med och vi har tagit för många felbeslut och missat för många avslut.

Men livet går vidare, imorgon är det träning igen, på tisdag är det ny match, träning på torsdag och sen drar vi ju till Prag nästa vecka. Nu sätter vi upp nya mål tillsammans och ser till att bli ännu bättre.

För även om det inte gått så bra på planen så har vi haft fantastiskt kul tillsammans som lag. Igårkväll satt vi alla i matsalen på hotellet och skrattade konstant i tjugo minuter. Det är trots allt det som är det viktigaste, att vi har roligt tillsammans!










Kram Pernilla

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Det var riktig ledsam att läsa. Tänkte på er trots att jag befinner mig långt från Malmö.
Jag vet att ert mål var betydligt högre. Jag är helt övertygad om att ni kommer att ta nya tag och bättre lycka kommer nästa år.
Lycka till i Prag!
Calin